Skip to content
 

Nyílt levél a pátyi képviselőkhöz

A Civil Igen Pátyért Összefogás is nyílt levelet fogalmazott, melyet el fognak juttatni a pátyi döntéshozóknak. Az aláírókhoz február 18-án este 8-óráig lehet csatlakozni a [email protected] email címen.

Tisztelt Polgármester Úr, Alpolgármester Urak, Tisztelt Képviselő Asszony és Tisztelt Képviselő Urak!

Páty Község választói 2010. február 14.-én eredményes népszavazás keretében kinyilvánították akaratukat, mely szerint nem kívánják a 17/2006. (IV.27.) és 21/2006. (VI.15.) számú HÉSZ módosításáról szóló helyi rendeletek módosítását.

A Magyar Köztársaság Alkotmányának 28/C. § (6) bekezdése, - amely Alkotmányra Önök esküt tettek - az eredményes népszavazásról az alábbiak szerint rendelkezik: “Az ügydöntő országos népszavazás eredményes, ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint egynegyede a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.”

Ezen alkotmányos szakaszból egyértelműen következik, hogy a „népszavazás eredményessége azt jelenti, hogy a népszavazás célja megvalósult, azaz az Országgyűlés, és a népszavazást kezdeményezők, hű képet kaptak az ország lakosságának a feltett kérdésről kialakult véleményéről, és a lakosság kellőképpen egységesen vélekedik. Alkotmányunk ezt akkor látja biztosítottnak, ha a népszavazáson – a részt vettek számától függetlenül - az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább - az összes választópolgár több mint egynegyede - a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.

A fentiek alapján állítható, amennyiben országos ügyekben az Országgyűlés az ország lakosságának a népszavazás során feltett kérdésről kialakult véleményét akkor tekinti egységesnek, ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint negyede a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott, akkor Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének sincs joga az igen szavazatokkal kellőképpen egységesen kifejezett választói akaratot figyelmen kívül hagyni!

Különösen nem teheti meg a Képviselő-testület a Budakörnyéki Földhivatal 10.696-6/2006. számú határozatára tekintettel sem, mert e határozat öt évre a népszavazás során érintett földterületekre különleges sportövezet (golfpálya, a golfpályához tartozó kiszolgáló épületek és szálloda, valamint 250 db golfház) létesítése céljára 119 ha 0383 m2 nagyságú termőföld végleges más célú hasznosítását engedélyezte.

A hatályos magyar jog szerint a fenti határozat 2011-ig nem módosítható, s így a tervezett szabályozási tervmódosításnak sincs jogszabályi alapja.

A jogszabályi alap hiánya a szabályozási tervet alkotmánysértővé teszi, amely alkotmánysértés kimondása csak idő kérdése.

Ugyanakkor fennáll annak alapos veszélye, hogy a szabályozási rendelet bármilyen jogcímen történő hatálytalanítása után, a fejlesztőnek államigazgatási jogkörben okozott károkozásra hivatkozva kártérítés követelésére lesz jogalapja.

Laikusok számára is nyilvánvaló, hogy a kártérítés összege többszörösen meg fogja haladni az önkormányzat vagyonát, költségvetését, amelyre tekintettel elkerülhetetlennek látszik, hogy minden a szabályozási tervet, az ezen alapuló szerződést megszavazó képviselő – tekintettel arra, hogy a fentiekkel a szavazás pillanatában tisztában van – vállaljon, mint magánszemély egyetemleges készfizető kezességet, teljes kártérítési felelősséget.

Tisztelt Címzettek!

A fent leírtakból nyilvánvaló, hogy felelősségteljes döntést kell, hogy hozzanak e tárgykörben. Az elfogadhatatlan lenne, hogy Önök a “képviselői felelőtlenség” mögé bújva igyekezzenek a község számára hátrányos döntést hozni.